שחרור סתימות בצנרת

המים בכיור או במקלחת או באמבטיה יורדים לאט? מפלס המים עולה? מזל טוב, יש לכם סתימה בצנרת! אבל אין סיבה להרים ידיים. עם קצת תושייה תוכלו להשיב את העניינים לזרימה הנכונה – שחרור סתימות בצנרת.

לכולנו זה קרה. נזילה או הצפה הדורשת שחרור סתימות בצנרת. בסה"כ, ככל שהדבר נוגע לצנרת סטנדרטית, יש שלושה אתרים מרכזיים בהם מתרחשות סתימות:

  • כיור המטבח.
  • מקלחת.
  • אמבטיה.
  • שירותים.

מתי להזמין איש מקצוע לשחרור סתימות?

חלק מן הסתימות ניתנות לפתרון בקלות, לבד. אחרות דורשות איש מקצוע ועדיף שלא לנסות ולהתמודד אתן באופן לא מיומן.
אולי לפני הכול, חשוב לדעת כיצד להבדיל ביניהן.
באופן עקרוני, הדרך להבדיל בין סתימה קלה, שניתנת לטיפול עצמאי ובין סתימה שדורשת עזרה מקצועית, היא דרך בחינה של מספר פרמטרים:

  • מקום הסתימה בצנרת
  • חומרת הסתימה
  • סוג הצנרת
  • הכלים והידע המקצועי העומדים לרשותכם

מקום הסתימה וחומרתה

ישנן נקודות בצנרת אליהן יש גישה קלה. כך למשל, במקרה של סתימה בכיור המטבח, ניתן לרוב להגיע אליה באמצעות פתיחת הסיפון הממוקם מתחת לשיש.
פתיחתו וניקויו מכל הגורמים אשר חוסמים אותו יפתור את הבעיה על פי רוב. במקרה שהבעיה ממוקמת עמוק יותר במורד הצנרת, זאת כבר עבודה לאינסטלטור מומחה.

את מרבית הסתימות במקלחת, ניתן לפתור באמצעות פתיחה של פתח הניקוז ושליפת החומרים החוסמים את הכניסה לצנרת המופקדת על פינוי המים מרצפת המקלחון.
במידה ופינוי הפסולת אינו משחרר את הסתימה, או שהפתח נראה נקי, ניתן להשתמש ב"משחולת", מעין פס מתכת מגולגל, המשמש אינסטלטורים לפתיחת סתימות קלות. סליל זה מאפשר להגיע לסתימות עמוקות יותר בצנרת. יחד עם זאת, יש לדעת כיצד להשתמש בכלי זה, שאם לא כן, עלולים רק לדחוס את הגורם לסתימה יותר ויותר עמוק, ובכך להחריף את הבעיה.
לא הצלחתם לפתור את הבעיה? הסליל לא נתקל בשום מחסום? כנראה שהבעיה קשה יותר, או שמקור החסימה עמוק יותר והגישה אליו יותר סבוכה. זה הזמן להזמין איש מקצוע לשחרור הסתימה.

סוג הצנרת והידע המקצועי

ישנם מקרים בהם עדיף לפנות ישר לאנשי מקצוע, מבלי לנסות יותר מדי לבד.
כך, למשל, במקרים בהם מדובר בצנרת ישנה ובעייתית, עדיף להזמין מישהו מקצועי, אשר ערוך ומנוסה בטיפול בצנרות מסוג זה, שאם לא כן, עלולים לגרום נזק רב יותר לצנרת במהלך התיקון מאשר גרמה הבעיה.

גם במקרים בהם מדובר בצנרת חדישה מאוד, עדיף לא לגעת יותר מדי, אלא אם כן יודעים בדיוק מה עושים. כיום, מערכות אינסטלציה ומים יכולות לכלול רכיבים שונים שפירוקם עלול להסב להם נזק בלתי הפיך.

למותר לציין כי במערכות ביוב ומים מקצועיות ותעשיות, שחרור סתימה הנו עסק למקצוענים בכל מקרה, אדרבא כאשר מדובר בסתימה בצנרת אשר מעבירה חומרים מסוכנים, או כאלה שאינם ידידותיים לאדם. במקרים אלו, ייתכן שיש כבר צורך גם בציוד יותר כבד, כגון ביובית, מכונות שאיבה, חומרי המסה ועוד.

 

דילוג לתוכן