שאיבת מים ממקלטים

מבנייני מגורים רבי קומות ועד לבתים פרטיים ולבנייני "רכבת" מסורתיים – כולם מחזיקים במקלט לשעת חירום. הנתון המעודד הוא שמקלטים רבים מתוחזקים באופן שוטף ונמצאים שמישים וראויים לאכלוס לזמן ממושך, אך ישנם מקרים פחות נפוצים של הצפות במקלטים, אם כתוצאה מתקלה במערכת הביוב או ממי גשמים מרובים – והתוצאות עלולות להיות הרות אסון. הפתרון – שאיבת מים ממקלטים.

גורמים שכיחים להצפות במקלט

כמו בכל בניין מגורים בעת המודרנית, ישנה מערכת ביוב פעילה וגועשת המותקנת מתחת ליסודות הבניין, וברוב הזמן הכל זורם על מי מנוחות. החיים מפתיעים, ולעתים מתרחשות תקלות במערכת הביוב, החל מסתימות אקראיות או חוזרות ונשנות, דרך  צמיחת שורשים המונעת את פעילותו התקינה של הביוב ועד לסדקים, שומנים הנקרשים בדפנות, שאריות זבל לא אורגני ועוד. כאשר מתרחשת סתימה במערכת הביוב, כל דיירי הבניין יקבלו התראה על זה. וההתראה באה בצורה לא נעימה בכלל: הצפה במקלט. המקלט מוצף במי שופכים וריח מגיע לכל דירה ודירה. כמו כן לא ניתן להתעלם מהנזק לרכוש ולסביבה. הדבר פוגע כמובן גם בשמישות המקלט למקרה חירום, וכאן אמור להיות קו אדום בוהק. הפתרון – שאיבת מים ממקלטים.

דרכי טיפול בהצפות במקלטים

ישנם מספר פעולות ודרכים לטפל ולהימנע מתרחיש האימים המתואר לעיל. הפתרון הראשון יהיה לטפל במערכת הביוב והניקוז – אתמול! כלומר, יש לדאוג לתחזוקה שוטפת ומקצועית, תוך שימת לב גם לתקלות זניחות יותר, צילום הצנרת במקרי הצורך, ניקיון תקופתי ואף יוזמה הסברתית לדיירי הבניין באשר לפסולת המושלכת לצנרת הביוב והניקוז. הפתרון השני מיועד לתקלות לאחר שהתרחשו, והוא, כמה לא מפתיע, שאיבת ההצפה. מקלט המוצף בתכולת הביוב חייב להישאב בהקדם האפשרי, שכן כל זמן שהמקלט מוצף, הדבר גורם לנזק תברואתי חמור לדיירי הבניין, בנוסף לנזק לרכוש ולשמישות המקלט. את השאיבה מבצעים באמצעות ביובית או ציוד אחר הייעודי לכך. לאחר סיום שאיבת המקלט, יש לאתר את מקור הסתימה ולטפל בה באופן מיידי.

שירות שאיבת מים ממקלטים – גרין סאן

חברת ״גרין סאן״ מעניקה שירותי תחזוקת ביוב שוטפת לכל מערכת ביוב, פשוטות ומורכבות ככל שתהיינה, כולל שאיבת מקלטים, על מנת למנוע מקרי הצפות במקלטים או בכל מקום אחר. כמו כן אנו מעניקים שירותי שאיבת הצפות, ניקיון מערכות ביוב וטיפולים אחרים. לפרטים וייעוץ נא ליצור איתנו קשר.

דילוג לתוכן