ציוד לביוביות ופתיחת סתימות

ביובית היא כלי רכב מקצועי המשמש לפתיחת סתימות – צורך מהותי ובסיסי ביותר.

אם אתם קוראים את המאמר הזה, סביר להניח שאתם יודעים היטב מהי ביובית, ושאתם יודעים היטב מהו התפקיד החשוב שלה בכל מה שנוגע לפתיחת סתימות, בעיקר במצבים קשים במיוחד. במצבים של סתימות בקווי ביוב ובתשתיות ביוב נרחבות, יש צורך בפתרון מקצועי. פתרון המאפשר לנו להגיע גם לסתימות העמוקות ביותר – ופתיחת סתימות בלחץ באמצעות ביובית מאפשרת לנו להשתמש בלחץ מים בכדי להגיע גם לעומקים רציניים שכאלה ולפתוח בהם סתימה ביעילות גבוהה. עם זאת, בכדי לפתוח סתימות באופן כללי, ובכדי להפעיל ביובית בפרט, יש צורך בכמות לא מבוטלת של ציוד מקצועי, וכעת נכיר אפשרויות שונות.

סוגים שונים של ציוד הנחוצים עבור פתיחת סתימות ככלל וביוביות בפרט

  • היטקום – המכשיר המכונה היטקום הוא כלי המשמש עבור פתיחת סתימות בלחץ. מתאים בעיקר עבור צרכים נקודתיים כמו פתיחה של סתימה בברז, בצינור וכדומה. למעשה, מדובר בבלון קטן שמחברים לפתח הניקוז הסתום מצד אחד, ולמקור מים מצד שני. כך נוצר לחץ גבוה בבלון. כאשר הלחץ משתחרר הוא פותח בכוח רב את הצינור את הברז הסתום.
  • משאבה – המשאבה היא מרכיב בסיסי בכל ביובית. למעשה פתיחת סתימות בלחץ בביובית מתאפשרת רק באמצעות הלחץ שאותו יוצרת המשאבה. לחץ שמתבטא הן בהזרמה של מים בלחץ גבוה בצנרת, והן בשאיבה בלחץ גבוה אחר כך. זאת בכדי לוודא שלא נותרו שרידים למה שסתם את קווי הביוב.
  • וסת לחץ – בכדי שהלחץ של הביובית יעבוד בצורה תקינה, ויהיה ניתן להשתמש בו בצורה מדויקת עבור פתיחת הסתימות והשאיבה שלהן, יש צורך בווסת לחץ שמאפשר לנו לדעת בדיוק מה העוצמה שבה אנו עובדים, ולווסת אותה בצורה מדויקת בהתאם לצורך המקצועי באותו הרגע.

סוגים שונים של ציוד הנחוצים עבור פתיחת סתימות ככלל וביוביות בפרט

כאשר יש צורך בפתיחת סתימות בלחץ מים יש צורך בעבודה מדויקת, ועבודה שכזו מתאפשרת רק באמצעות ציוד מקצועי ומתאים – הן עבור צרכים ביתיים והן עבור שירותי ביובית מקצועיים וחזקים יותר. כעת, אתם מכירים כמה סוגים של ציוד שיכולים להיות נחוצים לכם.

דילוג לתוכן